Een groot deel van alle bedrijven heeft de voordelen van social media goed begrepen en besteedt veel aandacht aan een verhoogde online zichtbaarheid en aangepaste reclame op internet. Wil jij ook het meest halen uit je online kanalen? Of wil je anderen helpen hun verhaal online te vertalen? Grijp dan je kans en verdiep je in de wereld van social media!
les van vakexperten
unieke leslocaties
waardevol diploma
flexibele opleidingen
persoonlijke begeleiding
praktijkgerichte cursus
vele toekomstmogelijkheden
studeer waar en wanneer je wil
leer nieuwe vaardigheden
studeer op eigen tempo
Volg de opleiding Copywriter en word een krak in je vak als Copywriter.
Schrijf je in voor de avondcursus Creatief Schrijven en word veelzijdig Schrijver.
Volg een praktijkgerichte cursus Digitale Marketing in jouw buurt.
Ga voor de basiscursus Instagram Professioneel en start als Social Media Manager.
Volg de opleiding Social Media Marketing en word een krak in je vak als Marketeer.
Ondertussen weet iedereen dat social media marketing veel meer is dan likes, shares en retweets tellen. Elk bedrijf heeft vandaag de dag nood aan een duidelijke eigen online identiteit of 'brand identity'. Bedrijven en organisaties hebben tegenwoordig heel wat mogelijkheden om social media marketing in te zetten. De keuze qua kanaal is ook erg uitgebreid: Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube... Een kanaal of een account opzetten is simpel. Maar met af en toe is iets te posten, win je zeker niet de hoofdprijs. Veel organisaties en bedrijven hebben niet de middelen en de tijd om zelf content te gaan creëren voor deze online kanalen, laat staan een duidelijke online communicatiestrategie. Daarom doen ze steeds meer beroep op een expert zoals jij, die perfect een verhaal online weet te vertellen via diverse online kanalen. Er zijn dus diverse mogelijkheden voor jou om aan de slag te gaan in de sector: Word je bijvoorbeeld social media expert bij een marketing- of communicatiebureau of bijvoorbeeld zelfstandig social media manager? Of wil je als freelancer zelfstandig aan de slag? De sector biedt je voldoende mogelijkheden om je eigen weg uit te gaan!
Social media marketing is een enorm boeiende sector waarmee je ontzettend veel kan bijleren. Via de verschillende kanalen kunnen merken ook ontzettend veel feedback ontvangen van hun doelgroep. Dat maakt het interessant om de communicatiestartegie van verschillende bedrijven te gaan bepalen. Daar kan je effectief iets mee doen. Het is een beroep waar je al je creativiteit in kunt steken. Als een campagne succesvol verloopt, krijg je er ook telkens ook ontzettend veel van terug. - Employer speaks
Sociale media ontwikkelen zich razendsnel. Elk jaar opnieuw zijn er nieuwe trends die de wereld van sociale media domineren. De kunst bestaat er dan ook uit om daar telkens met creatieve concepten en ideeën op in te spelen. TikTok is tegenwoordig enorm hot. Zelfs een gigantische speler als Facebook ziet TikTok als een belangrijke factor. Verschillende merken proberen zich op diverse manieren via het kanaal hun consumenten te bereiken. Het medium telt al zo een 3,5 miljoen gebruikers. Hoewel sociale media afgelopen jaren ook meer een 'numbers game' waren, evolueren we steeds meer naar creatieve content die bovenaan de agenda komt te staan. In een wereld met meer en meer content, blijft creativiteit binnen de beschikbare kaders cruciaal voor het succes van merken. Als social media marketeer moet je jezelf voortdurend heruitvinden om mee te surfen in de boeiende wereld van de sociale media.
Sociale media evolueren al ongeveer even snel als de technologie. Tegenwoordig raakt sociale media steeds meer vervlochten in gaming. Chatfuncties worden in games steeds algemener en verschillende games worden via socialmedia-platformen gespeeld. Ook 'Augmented Reality' (AR), wordt steeds meer geïntegreerd op de verschillende platformen. Instagram lanceerde onlangs nog de mogelijkheid om online te winkelen met 'shop the look' opties, waarin je de outfits virtueel kan passen. De wereld van sociale media is voortdurend in ontwikkeling. De laatste tijd zijn gebruikers van verschillende socialemedia-platformen meer in de story-formats gedoken en ook vele platformen zelf zetten stories meer centraal in hun gebruikservaring. Dat wil zeggen dat ook merken hun activiteiten meer te beginnen verschuiven naar de beschikbare stories-features. Er valt ook een duidelijk een verschil te merken in de voorkeuren van verschillende gebruikers over hun gegevens. Er zal wellicht een verschuiving plaatsvinden van 'open' naar 'gesloten'.
Ik heb gekozen voor een job als social media marketeer omdat ik het een beroep vind met ontzettend veel opportuniteiten. Social media is naar mijn mening een kans en niet zozeer een verplichting. Helaas zien vele bedrijven dit nog niet zo. Social media biedt je een kans, in die zin dat je veel kan leren over je doelgroep, maar ook over je product/dienst. Zelf ben ik heel gelukkig: het was altijd mijn droom om in een communicatiebureau te werken. - Ex-student speaking
Opleidingsadviseur
Heel wat bedrijven zijn op zoek naar een flawless social media marketeer die hun verhalen perfect weet te vertalen in een online strategie. Uit ervaring met verschillende bedrijven weten we dat bedrijven steeds meer hun 'ROI' (Return On Investment) willen gaan meten met analyse tools als Google Analytics. Dankzij deze opleidingen geraak je helemaal wegwijs in de sociale mediawereld! Je kan deze opleidingen ook perfect combineren met je gezin of huidige werksituatie. Je studeert waar en wanneer je wil!