Single blog post

Blijf je lopen in de winter? Denk dan aan deze 5 tips!

In de koude en donkere wintermaanden verdwijnen de goeie sportvoornemens al snel naar het achterplan. Elke keer lopen in het donker en tegen het vriespunt is niet altijd even aangenaam, maar toch is het niet onoverkomelijk. Met deze handige tips trotseer je de ergste koude en ben je al in topconditie wanneer de zon weer schijnt.

Kleed je naar het weer

Sportkleren gaan over veel meer dan enkel de looks. Ze zijn ontworpen voor de sport die je beoefent, maar ook voor het weer waarin je traint. Verschillende lagen houden je warm wanneer het koud en windstil is, maar de ijskoude wind baant zich wel een weg door dunnere kledingstukken. Daarom is het ook belangrijk op windresistente kleding aan te schaffen. Sneeuwt of regent het? Kies dan voor waterafstotende kleding als bovenste laag. Anders zou het zweet in je kleren wel eens snel kunnen bevriezen.

Bereid je spieren voor op de koude

Denk even aan een rekker. Die is flexibel, rekbaar en keert altijd terug naar zijn originele vorm. Denk nu even aan diezelfde rekker, maar dan wanneer hij bevroren is. Als je daar te hard aan trekt voor hij ontdooid is, zal hij knappen. Hetzelfde geldt min of meer voor je spieren. Als je je ijskoude spieren meteen zwaar belast, is er een grotere kans op blessures. Warm ze daarom goed op voor je ze aan het werk zet.

Bescherm je gezicht en handen

Wanneer het zo koud is, wil je zo weinig mogelijk lichaamswarmte verliezen. Een muts is daarvoor erg handig en die zorgt bovendien ook nog eens voor de bescherming van je oren. Naast de oren is het ook erg belangrijk om je handen goed te bedekken. Vind je het vervelend dat je je muziek dan niet meer kan besturen? Kies dan voor handschoenen met touchscreenstof op de vingertoppen.

Drink voldoende water

Dit lijkt erg logisch, maar veel sporters vergeten te drinken in de winter omdat het nu eenmaal minder warm is en omdat je minder lijkt te zweten. Toch blijft het belangrijk om te hydrateren omdat het ook de kans op blessures vermindert. In de winter is het vaak ook aangenamer om je water op kamertemperatuur te drinken.

Maak jezelf zichtbaar

In de winter kom je meestal thuis wanneer het al donker is. Zorg er dan zeker voor dat je zichtbaar bent wanneer je je toch buiten begeeft. Kies voor schoenen en jasjes met reflectieve elementen, draag een fluohesje of doe jezelf een looplamp cadeau. Die kan je rond je torso omgorden en zo zie je ook nog eens waar je loopt. Dubbele bescherming!

Wil je deze en meer tips geven aan sporters en je omscholen tot een heuse sportcoach? Schrijf je dan nu in voor de cursus Sportcoach. Voor slechts € 249.00 word je thuis op je eigen tempo een volleerd sportcoach.

WIL JIJ

  •   klanten op hun maat begeleiden naar sportieve topprestaties
  •   individuele sporters én teams leren coachen, zowel fysiek als mentaal
  •   weten hoe je lichamelijke klachten vroegtijdig herkent en blessures vermijdt
  •   als sportcoach je eigen praktijk oprichten
  •   thuis op eigen tempo studeren, met online begeleiding door een echte topdocent

Sportcoach

Heb jij een passie voor sport? Wil je graag van die passie je beroep maken? Dat kan! De vraag naar professionele coaches neemt elke dag toe. Steeds meer mensen sporten op hoog niveau, denk maar aan marathonlopers of bodybuilders. Om optimaal te presteren hebben deze sporters intensieve begeleiding nodig. Dankzij een thuisstudie Sportcoach ben jij perfect geplaatst om die begeleiding aan te bieden.

In deze cursus kruip je in het hoofd van de sporters en leer je hoe je ze altijd en overal kan motiveren om tot uitzonderlijke prestaties te komen. Je benadert sportmannen en –vrouwen niet enkel individueel, maar kom je ook te weten hoe je elke groep tot een heus team kan smeden. Dankzij de bijkomende informatie over blessurepreventie en voeding school je je om tot een veelzijdig sportcoach.

PRAKTISCHE INFO

Studiemethode: Thuisstudie
Duur: 3-6 maanden
Certificaat: Diploma
Organisator: Centrum Voor Afstandsonderwijs
Prijs: 249.00 Euro
Ontvang onze brochure
Ontvang jouw gratis hoofdstuk
Inschrijven
sportcoach, sportbegeleider, sport, sportteam, trainer, groepsdynamiek, voedingadvies, sportvoeding, motivatietechniek, blessurepreventie, groepslessen, thuisstudie, volwassenenonderwijs sportcoach, sportbegeleider, sport, sportteam, trainer, groepsdynamiek, voedingadvies, sportvoeding, motivatietechniek, blessurepreventie, groepslessen, thuisstudie, volwassenenonderwijs sportcoach, sportbegeleider, sport, sportteam, trainer, groepsdynamiek, voedingadvies, sportvoeding, motivatietechniek, blessurepreventie, groepslessen, thuisstudie, volwassenenonderwijs sportcoach, sportbegeleider, sport, sportteam, trainer, groepsdynamiek, voedingadvies, sportvoeding, motivatietechniek, blessurepreventie, groepslessen, thuisstudie, volwassenenonderwijs sportcoach, sportbegeleider, sport, sportteam, trainer, groepsdynamiek, voedingadvies, sportvoeding, motivatietechniek, blessurepreventie, groepslessen, thuisstudie, volwassenenonderwijs sportcoach, sportbegeleider, sport, sportteam, trainer, groepsdynamiek, voedingadvies, sportvoeding, motivatietechniek, blessurepreventie, groepslessen, thuisstudie, volwassenenonderwijs

PROGRAMMA

  • Je toekomstmogelijkheden als Sportcoach
  • Talent als basis van een sportloopbaan
  • Motivatie, arousal en prestatie
  • Spanning, angst en stress
  • Doping, medicatie en drugs in de jeugdsport
  • Groepsdynamiek en ontwikkeling van sportteams
  • Mentale begeleiding van sporters
  • Basis anatomie en fysiologie
  • Blessurepreventie bij sporters
  • De sportcoach als manager
  • De sportcoach als communicator
  • De sportcoach als voedingsdeskundige

Delen

SCHRIJF JE IN CONTACTEER ONS