Cursus

Wil je graag een professionele opleiding Digitale Marketing volgen die je kan combineren met een job, gezin of andere activiteiten? Wil je je vaardigheden (verder) ontwikkelen en een erkend diploma behalen? Dan is deze opleiding exact waar jij naar op zoek bent!

Deze modulaire lessenreeks is voor iedereen toegankelijk en biedt heel wat mogelijkheden om je talenten te ontplooien, kennis op te doen en je skills aan te scherpen. Er zijn meerdere opleidingen Digitale Marketing per jaar, zodat je kan starten wanneer het jou het beste uitkomt.

Het opleidingstraject bestaat uit 4 Modules:

MODULE 1: MARKETING BASICS

Tijdens deze module maak je onder andere kennis met: een doelgroep bepalen, klanten winnen/behouden, je omzet verhogen, de Marketingmix (4 P’s), je onderneming positioneren en een professionele marketingstrategie ontwikkelen.

MODULE 2: SEO – CONTENT MARKETING

Een doordachte marketingstrategie vormt steeds vaker de basis van professioneel succes en dankzij SEO of zoekmachineoptimalisatie zorg je ervoor dat jouw site online in de spotlight komt te staan. Zo weten jouw klanten je (bijvoorbeeld in de Google Search Results) gemakkelijk te vinden en breid je je klantenbestand snel verder uit!

Tijdens deze module leer je in de eerste plaats de basisprocedure kennen om de waarde van een zoekwoord te bepalen. Van daaruit bouw je vervolgens een effectieve zoekwoordenlijst op. Verder leer je ook efficiënt te schrijven voor het web, zodat je via Content Marketing meer prospecten naar je website zal gidsen. Je krijgt tijdens de lessen ook onder de knie hoe je een RSS feed kan uitbouwen, en maakt uitgebreid kennis met WordPress.

Linkbuilding, backlinks, trustrank, redirect en permalinks: het zijn maar enkele begrippen die jij zal beheersen na de lessen. Van social media tot Google Analytics en verder naar Mobile SEO: deze module biedt jou een totaalpakket aan dat jouw skills als marketeer flink zal aanscherpen!

MODULE 3: SEA – ONLINE ADVERTISING

Zoekmachinemarketing of Search Engine Advertising (SEA) is in onze gedigitaliseerde samenleving een onmisbare manier van adverteren voor de moderne marketeer. Steeds vaker gebruiken zowel grotere ondernemingen, KMO’s en kleinere zelfstandigen deze methode om hun producten of diensten onder de aandacht van hun doelpubliek te brengen. Vaak kiezen ze er zelfs voor om enkel nog via bijvoorbeeld Google Adwords te adverteren in plaats van klassieke en verouderde media zoals tijdschriften, televisie of radio. SEA is the future!

Deze praktijkgerichte module is speciaal ontwikkeld voor personen die op korte termijn Google Adwords efficiënt willen inzetten in hun marketingstrategie. Je maakt kennis met het opzet van Adwords en leert zowel de campagnestructuur (Search, Display, Video, App, Shopping) tot in detail kennen, alsook een doeltreffende zoekwoordenstrategie (Keywords) met een zo laag mogelijke CPC (Cost per click) en zo hoog mogelijke CTR (Click-Through Rate) uit te werken.

Vervolgens legt je docent je uit hoe je succesvolle advertenties (Ads) en advertentie-extensies (Ad Extensions) kan maken. Je leert uiteraard ook de correcte technieken om je budget en biedingen te bepalen, zodat je voor belangrijke keywords de beste en meest prominente plaatsen in de Google Zoekresultaten kan innemen en je concurrenten op die manier ver achter je laat. (“Where’s the best place to hide a dead body? Page 2 of Google’s Search Results!”).

Heb je dit allemaal onder de knie? Dan mag je er zeker van zijn dat je de juiste prospecten of klanten naar je site krijgt en dat je ROI (Return On Investment) zo optimaal mogelijk is! Of het nu een directe aankoop, aanvraag voor informatie of ingevuld inschrijvingsformulier is: met een correcte Adwords-strategie zorg jij ervoor dat de conversies massaal zullen binnenstromen!

MODULE 4: SOCIAL MEDIA MARKETING

Social Media zijn een belangrijk onderdeel van ons dagelijks leven geworden. Vrijwel iedereen heeft ondertussen een profiel op Facebook of een Twitteraccount. Bedrijven hebben de kansen die Social Media met zich meebrengen, goed begrepen en besteden meer dan ooit de nodige aandacht aan een verhoogde zichtbaarheid op het internet en aangepaste reclame. Dankzij deze module krijg ook jij de kans om dichter bij de consument te staan en specifieke doelgroepen aan te trekken!

Tijdens deze module worden de belangrijkste social mediakanalen tegen het licht gehouden, zodat jij van naadje tot draadje leert hoe deze werken. Zo krijg je een goed beeld over onder andere de Facebook Insights, Twitter Lists, het creëren van een personal brand op LinkedIn en een inleidende toer op Google+. Verder wordt ook YouTube uitgebreid besproken: dit kanaal biedt voor een kleine kost namelijk ongelooflijk veel voordelen. Of wat dacht je van Search Engine Optimization specifiek voor YouTube?

Blogging is eveneens een perfecte aanvulling op social media campagnes. Een goede blog moet echter aan verschillende voorwaarden voldoen én moet bovendien ook vakkundig opgebouwd worden. In deze module leer jij de SEO basis voor WordPress : je komt te weten hoe je aan de hand van metatags en permalinks meer bezoekers naar jouw blog kan lokken. Daarnaast wordt er ook ruim aandacht besteed aan goede plugins en RSS-feeds. Succes verzekerd!

Naast een vlot gebruik van deze tools leer je ook hoe je de effectiviteit van jouw strategie kan meten.

Lessenverloop

De opleiding Digitale Marketing (Allround) bestaat uit 21 lessen. Elke les duurt uren en gaat steeds door op dezelfde weekdag dat de lessenreeks gestart is. In het overzicht met de startdata van de opleiding Digitale Marketing (Allround) vind je per lessenreeks alle lesdagen terug.

Kostprijs

Het inschrijvingsgeld voor de opleiding bedraagt slechts 990.00 euro. Dit bedrag omvat het cursusmateriaal, de professionele begeleiding van de docent, het gebruik van de lokalen en het examen.

Examen en diploma

Op het einde van je opleiding leg je een examen af. Dit examen zal bestaan uit een theoretisch en een praktisch gedeelte.

Wanneer je voor beide onderdelen minstens 60% behaalt, ben je geslaagd voor het examen. Je ontvangt dan het erkend diploma Digitale Marketing (Allround). Hiermee kan je als zelfstandige starten als je ook in het bezit bent van een diploma bedrijfsbeheer of je kan er mee aan de slag als werknemer.

Benodigdheden

Praktische info

990.00 euro

  • All-in cursusgeld
  • Erkend diploma
  • Duur: 21 lessen
  • Voor iedereen

Inschrijven

Het programma kort samengevat:

MARKETING BASICS
  • Je doelgroep bepalen & segmenteren
  • Klanten winnen & behouden
  • Je omzet verhogen
  • De Marketingmix (4 P’s)
  • Je onderneming positioneren & een strategie ontwikkelen
SEO - CONTENT MARKETING
  • Zoekwoorden
  • Schrijven voor het web
  • Content Marketing
  • Blog
  • Optimalisatietechnieken
  • Social Media
  • Google Analytics
  • Mobile SEO
  • Een inkomen verdienen met je website
  • Meten = weten
  • Betere verkoop van je producten of diensten via jouw website
  • Basis Internetmarketing
  • De Wet op het Internet
SEA - GOOGLE ADWORDS
  • Starten met Google Adwords
  • De verschillende instellingen en tabbladen
  • Het bepalen van de structuur van uw account
  • De verschillende campagnemogelijkheden
  • Search, Display, App, Video, Shopping
  • De werking van het ‘veilingsysteem’
  • Het selecteren van de juiste zoekwoorden
  • Tips voor het schrijven van een advertentietekst
  • Het bepalen van de CPC
  • Het instellen en meten van conversies
  • Remarketing
  • De koppeling met Google Analytics
SOCIAL MEDIA MARKETING
  • Wat zijn sociale media?
  • Doelstellingen van sociale media
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Google Plus
  • YouTube
  • Social Media & Blogging
  • Social Media Marketing & Analyse Tools
  • Google Analytics
  • Gevaren en valkuilen
  • Social Media: Wet- en regelgeving

Wat je zal kunnen:

Ben je benieuwd hoe de lessen zullen verlopen? Het filmpje hieronder geeft je een duidelijk beeld van het lessenverloop. De groepen worden zo samengesteld dat iedereen op een aangename manier de lessen kan volgen en voldoende begeleiding krijgt van de docent.

 

Wanneer start de volgende opleiding Digitale Marketing (Allround)?

Je vindt een overzicht van de ingeplande opleidingen Digitale Marketing (Allround) inclusief locaties en lesuren hier. Onze planning wijzigt elke dag: wanneer een cursus volzet is, wordt meteen een nieuwe ingepland. Je kan dus regelmatig deze pagina raadplegen. Ma ...ak het jezelf gemakkelijk en meld je aan op je persoonlijk studentenprofiel, je ziet er voor elke cursus waarin je interesse hebt een overzicht van de startdata, locaties en lesuren. Als er nieuwe cursussen worden ingepland, worden de gegevens in je studentenprofiel automatisch aangepast, superhandig dus.

Kan ik betalen met opleidingscheques?

Dat hangt ervan af. Door een vernieuwing in de wetgeving sinds augustus 2013, mogen opleidingscheques enkel worden aanvaard in het kader van loopbaanbegeleiding.

Kan ik een korting of een vermindering van het lesgeld krijgen?

Je kan op verschillende manieren korting genieten. Er is een vroegboekkorting als je minstens drie maanden voor start van je cursus inschrijft en betaalt. Met de KMO-portefeuille voor zelfstandige ondernemers betaalt de overheid een deel van jouw opleiding. Wil je alle mogelijkheden zien? ...Die vind je hier. Ook als je niet voor een korting in aanmerking komt, zal je merken dat onze school een vergelijkbare of hogere kwaliteit biedt dan andere opleidingsverstrekkers, aan een scherpere prijs. Dit heeft te maken met de grootte van onze organisatie en goede samenwerkingsverbanden met onze docenten.

Wanneer ontvang ik de nodige praktische informatie van de opleiding Digitale Marketing (Allround) waarvoor ik me heb ingeschreven?

Nadat we jouw betaling intern hebben verwerkt, ontvang je een bevestigingsmail met alle praktische info over jouw opleiding Digitale Marketing (Allround). Indien je je meer dan twee weken voor de start van een opleiding hebt ingeschreven, krijg je hiervan nog een reminder. Maak het jezelf ...gemakkelijk en meld je aan op je persoonlijk studentenprofiel, je ziet er voor elke cursus waarvoor je je hebt ingeschreven alle praktische informatie (zoals de uren waarop je verwacht wordt, het lokaal, wat je nodig hebt enz.). Er staat zelfs een heuse agenda op! Zijn er wijzigingen, dan worden de gegevens in je studentenprofiel automatisch aangepast. Dus check deze pagina regelmatig opnieuw tot voor de start van je cursus, ze werkt ook op je smartphone!

Wat als ik een opleiding waarvoor ik me heb ingeschreven, moet uitstellen?

Dat kan. Een opleiding uitstellen verloopt volgens de procedure beschreven in onze algemene voorwaarden.

Waar en wanneer leg ik examen af?

De laatste les van elke module leg je een examen af. Wanneer je geslaagd bent voor het examen, krijg je nadien het erkend diploma via de post thuis gestuurd. Met dit diploma ben je onmiddellijk inzetbaar op de arbeidsmarkt als werknemer. Wanneer je als zelfstandige in hoofd- of bijberoep w ...il starten, moet je ook beschikken over het attest Bedrijfsbeheer.

Welk materiaal heb ik nodig tijdens de lessen Digitale Marketing (Allround)?

Maak het jezelf gemakkelijk en meld je aan op je persoonlijk studentenprofiel, je ziet er voor elke cursus waarvoor je je hebt ingeschreven een lijstje met de materialen die je nodig hebt. Als de docent iets zou willen wijzigen worden de gegevens in je studentenprofi ...el automatisch aangepast. Check deze pagina dus regelmatig opnieuw tot voor de start van je cursus, ze werkt ook op je smartphone!

Follow-up cursussen
Startdata
LesdagEerste lesLaatste lesLeslocatieLesuren
Digitale Marketing (Allround)Woe20/09/201728/02/2018Gent18u30 - 21u30
Digitale Marketing (Allround)Don05/10/201708/03/2018Antwerpen18u30 - 21u30
Digitale Marketing (Allround)Din14/11/201717/04/2018Hasselt18u30 - 21u30
Digitale Marketing (Allround)Don01/02/201826/04/2018Brugge18u30 - 21u30
Locaties

Wij nemen jouw opleiding zeer persoonlijk!