Nieuws

Shutterstock 149002883 E1443170826604

Sterk in administratie dankzij onze praktijkgerichte opleidingen!

Administratieve medewerkers kunnen op verschillende afdelingen werken. Ze staan in voor administratieve en ondersteunende taken, waarvan de inhoud erg afhankelijk is van de afdeling waarop ze werken. Dit kan gaan van het uittypen van verslagen en nota’s, onthaal van klanten, vergaderzalen klaarzetten tot het ontvangen van de binnenkomende telefoons. Maar ook taken als het verwerken van bestelbonnen, het versturen van brieven en het opstellen van facturen kan tot je takenpakket behoren.

Volgens Jobat zijn er geen strikte diplomavereisten voor een administratieve functie. Meestal is een secundair diploma voldoende. Waar werkgevers wél erg op letten is of de kandidaat de juiste competenties voor de job in huis heeft. Hoog op lijstje staat kennis van de gangbare Office programma’s zoals Word, Excel, en Outlook. Wie ervaring of kennis kan voorleggen rond onthaal, brieven opstellen en telefonie, heeft nog een extra streepje voor. Opdrachten krijg je meestal via je verantwoordelijke. Bij hem of haar kan je ook terecht voor hulp of met problemen.

Welke taken heeft een administratief medewerker?

  • Verzamelen en beheren van gegevens zoals bv. Klantenbestanden
  • Klassement
  • Aannemen van telefoons
  • Nota’s schrijven
  • Brieven en facturen opmaken en verzenden
  • Data input

Over welke competenties beschikt een goed administratief medewerker?

  • Teamplayer
  • Nauwkeurigheid
  • Resultaatgericht werken
  • Klantgericht zijn
cursus-management-basis-inleiding-leiding-geven-avondschool

Ons docententeam helpt je op weg om de juiste vaardigheden en kennis op te doen, zodat je meer kans hebt. Wij leggen de nadruk op een praktijkgerichte opleiding waarbij je kennis en vaardigheden op doet die je effectief nodig hebt als administratief medewerker.

Wij nemen jouw opleiding zeer persoonlijk!